Hverdagen i Durban

Her i Durban er  ting ganske annerledes fra hva vi er vant til i Norge. bo i en s stor by, og faktisk bo i et nabolag, er noe helt nytt for meg, men jeg liker det veldig godt! Selv om Sr-Afrika er beryktet for sin kriminalitet, fler jeg meg veldig trygg, men ogs litt innesperret innenf...

Ekukhoselini primary school

I gr var bde Hvard og Rowan syke, s opplegget med beske en skole og sjekke hygienen der, ble avlyst ettersom jeg ikke fr lov til kjre taxi alene. Da ble dagen brukt p sitte p kontoret med de to kristne jentene vi bor med, og prate og stirre i veggen i tte timer ;) Det positive var...

Johannesburg

P fredag tok Hvard og jeg flyet til Johannesburg, etter spontant ha bestilt billetter p torsdagen. Flyturen gikk bra, og hotellet vi kom til var veldig fint. Der var det en klubb p taket med utsikt over det meste av byen. kjre ute p fredagskvelden var en opplevelse i seg selv. Gatene va...

Oppdatering

N er det lenge siden sist, men her gr det bra. Forrige uke fikk vi litt mer gjre. P kontoret har vi vrt med p skalt S2C training ? from subject to citizen, som er et kurs for frivillige rundt om p forskjellige YMCA kontorer her i Durban, som et hjelpemiddel for ke pvirkningen de har...

Endelig i Sr-Afrika

P sndag ettermiddag, etter ha mellomlandet i Johannesburg, kom vi endelig fram til Durban. Vi ble hentet med Uber p flyplassen, og kjrte hjem til huset vrt. Der viste det seg at det var tre jenter som bodde fra fr av (ei fra Madagaskar, ei fra Zimbabwe og ei fra Sr-Afrika) og at det derm...

Ferdig i Kenya

N er to uker her i Kenya over, og i morgen drar alle til hvert sitt land! I gr hadde vi hele dagen p pakke, og avslutta dagen med avskjedsfest. Vi hadde "bonfire night" med grilla kjtt osv som vi spiste rundt blet, fr vi avslutta inne med underholdning. Forrige uke hadde vi ska...

Kibera

I gr dro vi til en slum i Kibera, litt utenfor Nairobi. Vi beskte en organisasjon som heter Green Card. Organisasjonen ble opprettet i 2011 og baserer seg p frivillig arbeid som jobber med bruke sport (startet med fotball og deretter dans) som kommunikasjonsverkty til jobbe mot kriminalit...

Limuru

I gr var vi i kirka her, noe som var veldig annerledes enn i Norge. Presten var veldig gira og det var masse sang hele tiden, s tida gikk veldig fort. Etter lunsj dro vi til Limuru town. Limuru var snn man ser for seg at Afrika er, med masse folk, mopeder og gateboder. Vi gikk p et ...

"Afrika"

Da vi landa p flyplassen i Nairobi p lrdag skjnte vi med en gang at vi var i Afrika (Kenya). Det var elefantskulpturer i rundkjringene, shabby busser og typiske afrikanske trr rett utenfor flyplassen. Vi kjrte noen timer for komme til stedet vi bor p, og kjrte forbi pne sletter med ma...

Lake Naivasha

Hei!Tenkte bare oppdatere litt igjen om hva vi har gjort de siste dagene.P tirsdag dro vi p utflukt til innsjen Naivasha, for praktisere noe av det vi lrte dagen fr om klimaendinger. P veien stoppa vi ved great rift valley, et utsiktspunkt, og kjrte videre gjennom Limuru town. Der var ...
Ingrid Fsker

19, Nord-Odal

Hei, her kan du flge med p mitt r som deltaker i utvekslingsprogrammet "Communication for change" (CFC), som i hovedsak vil best av min reise til og i Sr-Afrika!